tirsdag den 21. september 2010

Billedcollage af gratis postkort

Gammel, kedelig ramme + gratis postkort (GoCards) = ny udsmykning til mit kontor. Rammen har længe stået i kælderrummet og samlet støv, fordi jeg i tidernes morgen smadrede glasset i den og ikke nænnede at smide den ud. Først da der i weekenden forlød trusler om, at den ville blive smidt ud, fandt jeg på et godt projekt, hvor den kunne komme i anvendelse. Og jeg har også allerede fundet et sted, den skal hænge...

Faktisk er dette projekt også en fantastisk mulighed for at udstille nogle af de mange flotte postkort, jeg gang på gang slæber med hjem fra diverse caféer, og hvor man nu ellers kan få dem.


Fremgangsmåde:

Find stakken med alle de flotte postkort frem og vælg dem ud, som du ønsker skal være med i collagen. Jeg valgte bevidst et meget farvestrålende tema - og det endelige resultat har mere knald på, end jeg først lige havde planlagt. Jeg overvejede også et tema, hvor jeg primært anvendte sort/hvid kort eller mere pastelfarver. Jeg er nu rigtig glad for resultatet - det bliver man dejlig glad af at kigge på!

Nå, men... Kortene er fundet frem og udvalgt - så er det bare at lege med opstillingen. Læg dem i lag og tag udsnit af kort, som du synes er særligt flotte.

Derefter har jeg limet kortene direkte på rammens bagbeklædning (masonitplade) med almindelig papirlim. Jeg var spændt på om det ville holde, men det ser ud til at gå fint. Og så er det sådan set bare at montere den i rammen igen.


Voilá - et styk happy billede.

I blogland kan man finde masser af inspiration til billecollager. Malene fra Malenes hverdage har lavet en utrolig flot collage på denne måde.

1 kommentar:

  1. Wauw nogle flotte pakker du har lavet. Modtagerne har med garanti nydt synet af dem. Jeg har også den stanser og har netop lagt sidste hånd på et billede lavet af masser af cirkler

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...