tirsdag den 28. september 2010

Drinkkort

Jeg skulle holde fødselsdag og ville helst invitere til lækker middag, men da jeg bor på 50 kvm, og fik 20 gæster, blev jeg nødt til at finde en anden løsning. Jeg ville derfor gerne gøre lidt ekstra ud af det hele, og blandt andet byde på en masse lækre drinks, hvor der ikke skulle mangle noget.

Mit barskab var desværre lidt udtømt på daværende tidspunkt, men fandt drinksdatabasen via lidt research på nettet, hvor man kan finde de drinks man kan indtaste indholdet i sit barskab og få opskrifter på de drinks man umiddelbart kan lave, dem man næsten kan lave og dermed få en indkøbsliste på de sidste råvarer.

Køkkenet blev indrettet som bar, og voksdug skåret til at dække hele bordpladen, så hverken gæsterne eller jeg skulle være nervøse over rande eller klistret jordbærmasse i løbet af aftenen.

For at gæsterne selv kunne mikse drinks, lavede jeg et drinkskort i InDesign. Billederne er fundet via Google billedsøgning og opskrifterne er fra Drinksdatabasen. For det designmæssige aspekt, er drinksne sorteret efter farve og antal ingridienser, og da der var et par gravide blandt gæsterne, skulle der selvfølgelig være et par alkoholfrie drinks imellem. Som prikken over i'et blev drinkkortet lamineret og lagt frem i flere eksemplarer.

Se også det seneste drinkkort, som denne gang er lavet i Word.

2 kommentarer:

  1. Hej, tak for din tid.

    Hvor kan man downloade det?

    SvarSlet
  2. hej vil du dele skabelonen med os?

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...