lørdag den 6. november 2010

Leg med gavebånd

Jeg kan se, at blogland så småt er ved at komme i julestemning, og det er jeg også. Jeg elsker jul, og hvis det stod til mig, måtte lysene, pynten og hyggen gerne fortsætte i hele den mørke tid. I går aftes gik jeg ombord i kassen med gavebånd og flettede på livet løs. Jeg "fri-flettede" og fik mange fine resultater, som jeg vil arbejde videre med frem til december.


Nedenfor kan du se aftenens produktion... Jeg har længe flettet de almindelige julestjerner i gavebånd, og har sidste år til jul forsøgte jeg mig med at flette en kugleformet stjerne af 24 strimler i stedet for 4. Du kan se resultatet af aftenens produktion her:


Nederst i ventre hjørne er den almindelige stjerne flettet af fire strimler. Det lille hjerte er også flettet af fire strimler. Jeg har brugt otte strimler til det store hjerte, og jeg synes faktisk, det er blevet ret fint.

Jeg har også leget lidt med mulighederne for at bruge stjerner til dekoration af gaver ved kun at flette en halv stjerne.

De to store stjerner er hver flettet af 24 strimler - den ene er flettet som 6 halve og så sat sammen og den anden er seks baser flettet sammen. Det er ikke sidste gang, jeg kaster mig ud i freestyle stjernefletning!

Jeg har lavet DIYs til mange af fletterierne, som du kan se her:
Basen til en stjerne
Klassisk flettet julestjerne
Tredimensionel julestjerne (luftig version)
Tredimensionel julestjerne (kompakt version)

Flade stjerner til pynt på pakker m.v.
Stjerner som pynt på pakker (3D-version)

Flettet hjerte (lille)

Det store hjerte er resultatet af frifletning ud fra samme princip som det lille hjerte, og jeg er ikke sikker på, at jeg kan gengive, hvordan jeg har lavet det.

4 kommentarer:

  1. Jeg synes de er super fine og ville synes at det ville være lækkert med en DIY

    SvarSlet
  2. hey

    kan du hvis hvordan du har lavet hjeret i gavebånd
    det er super flot og ville gerne selv prøve at lave det
    godt nytår
    mvh
    Daniella

    SvarSlet
  3. Hej. Har du mulighed for at vise hvordan du laver det store hjerte af gavebånd? Det er så smukt!

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...