torsdag den 13. januar 2011

Collager med ferieminder I

Når jeg har været ude i det store udland slæber jeg altid stakkevis af brochurer, billetter og bykort med hjem fra de steder jeg har været. Til at starte med lå de bare og samlede støv, men nu har jeg fundet ud af, hvad jeg vil bruge dem til... Collager!

Toronto (& Niagara Falls)
































Jeg er startet med et par collager om rejser, der ligger et par år tilbage, men som stadig er rejser, jeg tænker tilbage på og mindes specifikke steder og begivenheder. Nu har jeg lavet mine egne memory-pictures til at hænge vores lille entré. Jeg glæder mig allerede til at lave et par stykker fra De Dansk-vestindiske Øer som jeg besøgte i sommer.


Boston & New York

Washington D.C.

























Nu får vi se, hvornår de ligger færdige. Materialerne ligger klar, så det er bare tiden, der afgør, hvornår de kommer op at hænge.

Jeg er selv ret vild med kontrasten i forhold til den sorte ramme, men samtidig overdøver den ikke motivet. Nu har de hængt på væggen et stykke tid, og nærmest alle, der kommer på besøg, spørger til dem. Det er jo en fantstisk måde at få lov at fortælle om et eller andet ferieminde ud fra collagen...

Hvordan fastholder du feriestemningen?

5 kommentarer:

  1. Supergod ide! De er virkelig flotte :-)

    SvarSlet
  2. Jeg synes også selv, de er blevet gode. Nu drømmer jeg om, at kunne fylde væggen med endnu flere:-)

    SvarSlet
  3. Fed idé med collage m ferieminder - så kan man lige drømme sig tilbage til gode steder.

    SvarSlet
  4. Det er da bare en helt vildt gode ide. Sikke en væg du kan få...:-)

    SvarSlet
  5. Tak:-) Jeg har også flere i støbeskeen - derfor er titlen med et et-tal i enden.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...