mandag den 31. januar 2011

London Books

Femthes super hyggelige tur til London bød udover Paperchase og Spitalfields Market på musical og ikke mindst: Londons mange boghandlere. Vi tilbragte flere timer i en fantastisk hyggelig - og stor både i kvadratmeter og udvalg - boghandel i Soho, hvor det lykkedes os at blive væk fra hinanden et par gange.

Efter at have samlet en stor stak spændende bøger sammen fra deres væg (!) med design, fashion, arkitektur og graphic design bøger, satte jeg mig i en blød stol og bladrede igennem. Der var nemlig ustillingsmodeller af de fleste bøger, hvilket jeg ikke mener at have oplevet i Danmark...? Skønt at sidde stille og roligt, uden dårlig samvittighed, og finde præcis de bøger, som var mest spændende. Faktisk var der mange der sad derinde og læste i forskellige bøger rundt omkring i hele butikken, og det skabte en helt unik stemning.

Det værste ved at købe bøger i udlandet er selvfølgelig, at man selv skal bære dem rundt derovre og hjem i kufferten, der da også vejede 10-15 kg mere på hjemturen. -men hold fast hvor er udbuddet bare meget mere spændende! Jeg tror egentlig ikke jeg har sparet fantastisk mange penge, men til gengæld har jeg fundet inspiration til de næste mange måneder - og så er de bare lækre at sidde og bladre i, når man trænger til at drømme sig lidt væk fra hverdagen.

Eksempler på indhold i de forskellige bøger, der har inspiration til alt fra plakater og grafiske kompositioner til brevpapir, visitkort og diverse æsker:






...så gælder det bare om at finde tiden til at gå igang! :)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...