mandag den 21. februar 2011

Billede eksperiment

Jeg har længe kigget på et billede fra IKEA, som jeg synes er så fint og enkelt, at man næsten selv må kunne lave noget lignende. Det inspirerede mig i hvert tilfælde til at gå på jagt i egne gemmer af billeder. Et billede af min mor fra 1980 i ægte 70'er stil har jeg altid synes godt om, og det blev genstand for mit eksperiment.



Selve billedet lagde jeg ind i Adobe Illustrator og brugte 'live trace' værktøjet 'detailed illustration', som automatisk omdanner billedet. Baggrundsfarven kan udskiftes til alverdens farver og måske ender jeg med at lave en Andy Warhol look alike.


Jeg er igang med et større projekt, hvor jeg vil hænge en masse billeder i postkortstørrelse i forskellige rammer op på væggen i stuen. Jeg vil gerne have en masse forskellige billeder, som alle sammen betyder noget for mig - og på den måde kan man have det hele på én gang. Hvis jeg bliver rigtig glad for et eller flere, vil jeg overveje at få det printet professionelt enten som plakat eller på lærred.

1 kommentar:

  1. Denne kommentar er fjernet af en blogadministrator.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...