onsdag den 19. oktober 2011

Jeg vil gerne købe et T som i travlt...

Hold da op, hvor tiden går, og jeg er ligesom mange andre overrasket over, at julen nærmer sig med hastige skridt. Pt. er kæresten og jeg husvilde og bor midlertidigt hos mine forældre. Heldigvis går det kun et par uger før vi kan flytte tilbage igen. Men så venter den helt store omgang rengøring og maling af stort set hele lejligheden. Det er ikke sådan, når man lukker håndværkerne ind...

Det levner desværre ikke meget tid til kreative aktiviteter, og derfor er der mere stille på bloggen end jeg bryder mig om. Men okay - jeg kan se, at mange andre er i gang med de helt store produktioner til julemarkedet i Horsens. Jeg vil også med, men jeg tror bare jeg medbringer en bunke kontanter, så jeg kan købe en masse lækre varer i de skønne stande. Ih jeg glæder mig til at skyde julen i gang.

Lidt kreativ har jeg dog været! Eller det vil sige, at jeg har leget lidt med Irisfoldning, der vist er en variation af teposefoldning. Jeg synes det giver en super fed effekt, så jeg leger nok lidt videre med dette års julekort. Indtil videre har jeg lavet denne test. Jeg indrømmer, at den er mere speciel end køn:-)


Jeg er glad for, at jeg endnu en gang kastede mig ud i en tester, før jeg går rigtigt i gang. Jeg er blevet en del klogere:
  1. Brug meget tyndt papir - ellers får kortet en massiv 3D-effekt med de mange lag. Dette kort er lavet af god kvalitet gavepapir. Det må jeg erklære for tykt.
  2. Man skal lave skarpe folder, så bliver resultatet flottest.
  3. Placeringen af strimlerne er også vigtig for slutresultatet.
  4. Min bog instruerede i at bruge limstift, men det kunne ikke holde mit papir. Jeg brugte almindeligt tape - næste gang prøver jeg med dobbeltklæbende tape.
Den bog, jeg henviser til, er lånt på biblioteket, og jeg vil ikke videre anbefale den. Jeg blev frygtelig skuffet, da jeg kiggede den i gennem.


Bogen er amerikansk og oversat til dansk. Udgivet i 2004, men desværre ligner farvesammensætningerne noget fra midt 90'erne. Jeg havde håbet at bogen indeholdt nogle gode skabeloner til eksempelvis julekort, men desværre har den primært basisskabeloner med masser af pynt på - det er ikke lige min stil. Den primære grund til, jeg alligevel lånte den, var en god introduktion til montering, og hvordan man lettest laver skabelonerne.

Fremover vil jeg nok søge min inspiration på nettet.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...