mandag den 4. juni 2012

Lykønskningskort til bryllup

I forgår viste jeg gaveindpakningen til en bryllupsgave frem, og jeg vil også lige vise jer, hvordan kortet kom til at ud. Gaven er fra min veninde til en arbejdskollega, men derfor kan man jo godt gøre noget ud af indpakningen alligevel, så det hyggede vi os med en aften.

Ligesom indpakningen er det stærkt inspireret af origami, og det var min veninde heldigvis med på. Sådan kom det til at se ud.

Kjole og smoking foldet i tyndt origamipapir og monteret på et stort kort. Baggrunden er noget fint japansk papir med kirsebærblomster. Jeg synes det passer meget fint til et bryllup og det hjalp til at give lidt kontrast til at fremhæve kjolen på det lyse kort.


Jeg har foldet begge dele i 7,5x7,5 cm papir - dvs. et kvart ark af det almindelige origamipapir, man kan købe. Jeg advarer - det er småt! - specielt kjolen er svær at få pæn, når det er så småt. Det tog mig to forsøg før jeg var nogenlunde tilfreds.

Et par tips fra mig: Hvis du giver dig i kast med at folde den i en lille model, vil jeg anbefale at du laver et forholdsvist stort ombuk ved taljen, så det ikke bliver alt for bumlet, at arbejde med.
Og har du ikke foldet kjoler før, vil jeg anbefale, at du lige starter med at folde en almindelig kjole som jeg har linket til nederst i indlægget, da den giver en god forståelse for proncippet for at folde kjoler.

Du kan finde vejledning til at folde bryllupsorigami-kjole og smoking, på Youtube ved at følge linkene ovenfor.

Vil du folde almindelige kjoler, kan du se, hvordan jeg har gjort det her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...