mandag den 9. juli 2012

Disciplinen blogsurfing

Der er vist gået sommersløvhed i mig for tiden. Weekenden har stået på bryllup og en fantastisk fest, der tog hele søndagen at få ud af kroppen igen. Men det skal der også være plads til:-)

Jeg hækler stadig løs på mit tæppe, og status er nu 11 firkanter. Der er et stykke vej endnu, men heldigvis for det, for nu er firkanterne begyndt at blive mere og mere ensartede. Og som stort plus: jeg synes stadig det er sjovt! Jeg glæder mig nu også til at sidde med det færdige tæppe og putte i sofaen. Måske til vinter... 

Når man nu ikke er så god til at producere nye kreationer til bloggen, så er det let at forfalde til at surfe rundt på blogs. Det kan jo gøres på mange måder, og jeg veksler som regel mellem tre strategier.
  1. Læse de blogs, jeg er fast læser på via min bloggerprofil.
  2. Søge på en idé i google, som ofte fører mig til fremmede blogs - ofte på engelsk. Min erfaring er, at en googlesøgning på billeder af håndarbejde meget ofte fører til blogs eller etsy (eller lignende).
  3. Blogsurfing, som er en leg, jeg leger, når jeg ikke rigtig har noget mål med at surfe, og jeg har været rundt på min sædvanlige runde i blogland via min bloggerprofil.
Og hvad går legen ud på... Ja som alle lege, har jeg opstillet nogle regler: besøg en blog, du læser fast, og lad dig gribe af links til andre blogs enten i spændende indlæg eller via blogroll'en. Det er en fantastisk måde at komme rundt til nye blogs.

I dag startede jeg hos Trine med bloggen Søhesten. Trine har de mest fantastiske DIYs til at tegne mønstre eller doodles, som det også hedder.

Så gik turen via hendes blogroll til Jeanette med bloggen Lutter Idyl, for jeg blev fristet af hendes nye miniudgave af den hæklede raket fra Tintin.

Det førte mig videre til Lille Hottentot, og derfra videre til Bad Monkey og sådan fortsætter legen i det uendelige.

Hvordan leger du blogsurfing?

3 kommentarer:

  1. Ja, at surfe i Blogland er en dejlig rejse, og endda helt gratis....

    SvarSlet
  2. Jeg prøver at komme i gennem alle nye indlæg fra min blogliste - så vidt muligt dagligt.

    Surfer jeg tilfældigt rundt i bloggerland, og falder over en blog der vækker min interesse, føjer jeg den lige til min læserliste,
    så jeg senere kan nærlæse.

    Mona

    SvarSlet
  3. @Inge - du har helt ret. Det er som regel en spændende rejse.

    @Mona - jeg har oprettet en profil på Pinterrest, hvor jeg lagrer alle de gode idéer, jeg kommer forbi i cyberspace. Så er jeg til gengæld lidt mere kritisk omkring, hvilke blogs jeg følger.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...