tirsdag den 11. december 2012

11. dec - pakkepynt af genbrugsmateriale

Pakkepynt kan sætte prikken over i'et på enhver pakke. Nogle gange kan jeg godt komme til at forkøbe mig lidt i sjove, fine engle, glaskugler og glitter, så jeg har givet migselv en lille udfordring - at lave noget pakkepynt af et genbrugsmateriale. Jeg faldt over et paprør fra en toiletrulle - det har vi vist allesammen. Og det er der kommet nogle fine blomster ud af.


Og hvordan har jeg gjort det...? Jeg har taget en toiletrulle. Trådt den flad og markeret strimler af 1 cm. Jeg forsøgte i første omgang at skære igennem to lag med min skalpel, men endte med at klippe det med saksen.


Så skal have limpistolen frem og lime fem ringe sammen til en blomst.



Mine blomster har et hul i midten, og jeg har selvfølgelig foldet ringene lidt ud igen, så de fordeler sig jævnt. Jeg har kun sat en enkelt klat lim på hver ring.

Til slut har jeg pyntet kanten af blomsten med glitterlim, som lige giver dem et pift.

Til montering på gaven har jeg trukket en knap på snoren og ført den gennem midterhullet i blomsten - og så er det bare at binde båndet på som man ønsker.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...