onsdag den 12. december 2012

12 dec. - origami juletræ

Tilbage i origami-land, har jeg ladet mig friste af et skønt juletræ foldet af 5 stykker papir i forskellige størrelser. 4 ark i grøn og et enkelt i brun. Det er en flot og effektfuld model, som ikke er særlig svær at folde, når man følger Sara Adams grundige instruktioner på denne YouTube video.

Sara Adams er tysker, og hendes hjemmeside rummer en masse spændende inspiration og vejledninger til at folde origami. Den skal jeg udforske lidt mere i fremtiden.



At finde det helt rigtige papir i de helt rigtige farver var en større udfordring. I udgangspunktet tænkte jeg, at grønt gavepapir var fint - omend i den lysegrønne ende af skalaen. Og brun - ja jeg bruger da bare noget brunt gavepapir. Men - jeg synes altså ikke den sidder lige i skabet. Måske skal jeg bare kaste mig ud i juletræer i alle mulige andre farver. Den er i hvert tilfælde sjov at folde og samle.


5 kommentarer:

  1. Super fint lille juletræ, og så drysser det ikke.....

    SvarSlet
    Svar
    1. Tihi - det kan du da have så evigt ret i. Og det kan genbruges næste år, hvis jeg får pakket det nænsomt ned i julekassen:-)

      Slet
  2. nøj hvor er det skønt :)
    KH Micha

    SvarSlet
  3. Det er bare så fint! Jeg var helt solgt, da jeg så det, og har nu linket til dig fra min egen blog: http://www.styledesigncreate.com/2012/12/origami-juletrae/

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...