tirsdag den 4. december 2012

4. dec - origami stjerne

Origamistjernen faldt pladask jeg for, da jeg fandt den på Youtube.


Her er mit tredje forsøg. Jeg synes selv, at det begynder at tage form. De to hvide stjerner på billedet nedenfor er foldet i almindeligt kopipapir, og den røde i noget tyndt gavepapir fra Ikea (som desværre mister farve, når det foldes skarpt, øv).

Kopipapiret bliver lidt for bumlet at folde, så ved mit tredje forsøg klippede jeg de overskydende flapper af den sekskant, som man holder i starten i stedet for at folde dem ind. Det blev lidt lettere. Jeg vil nok forsøge mig igen med noget gavepapir og se og det kan holde til foldene. Papiret behøver i øvrigt kun at have farve på den ene side.


Her kan du se alle tre forsøg indtil nu. Jeg har en fornemmelse af, at disse godt kunne gå hen og blive årets til- og frakort, så det kan være, at jeg laver et indlæg mere om dem...

Du kan se, hvordan man gør på denne YouTube-video (på tysk). God fornøjelse.

4 kommentarer:

  1. Den er så fin.. Linket er engelsk og er i tvivl om der er den et rigtig link sys ikke den ligner den du har lavet.
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette. Det kan du have så evigt ret i. Det er da en helt anden stjerne, jeg har henvist til. Nu har jeg rettet linket, så den rent faktisk peger på den rigtige video:-)
      Mvh Anne-Mette

      Slet
  2. hvor er den virkelig flot!

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...