torsdag den 6. december 2012

6. dec - foldet julekugle

Origami julekuglen er lidt sjov synes jeg. I virkeligheden er den en terning, hvor man vipper nogle flapper ud, så den visuelt får udtryk af en kugle. Den er sat sammen af 6 stykker kvadratisk papir, og den ser meget mere avanceret ud, end den i virkeligheden er. Her har jeg foldet et par stykker af gavepapir, som jeg har skåret ud i kvadratiske stykker 10 x 10 cm.


Den ene prøvede jeg at folde af seks ens stykker papir, og den anden af tre forskellige slags (to ark af hver). Begge synes jeg er ret fine. Den sølvgrå har lidt mere ro på.


Her har jeg blandet den sølvgrå med to ark i ensfarvet rød og to ark i rød/hvidt mønster.


Man kan godt se, at det er en terning, hvis man kigger efter.

Du kan selv folde løs efter denne vejledning på dansk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...