søndag den 9. december 2012

9. dec - 30 stykker papir senere

En kæmpe Bascetta stjerne var, hvad der kom ud af det! Jeg er blevet ret bidt af origami, og YouTube bugner af spændende videoer med ting, man bare må prøve. Og nu er jeg ved at blive så modig, at jeg kaster mig ud i de større modulære ting også - modulær betyder, at det er sammensat af flere stykker papir, og på engelsk kaldes det "modular origami".

Denne gang har jeg kastet mig ud i en af de lidt større nemlig en modulær stjerne af hele 30 stykker papir. De første par stykker led var sjove nok at folde, men når man skal bruge 30 led, der er foldet efter samme skabelon, så bliver det en anelse kedsommeligt til sidst. Men flot er den færdige stjerne.


Den måler ca. 11-12 cm i diameter, og jeg har foldet den af papir i størrelsen 7,5 x 7,5. Den er ikke svær at samle, når man først lige har fundet tricket. Når man har foldet alle 30 stykker papir til de led man skal bruge til stjernen, skal man forme ved hjælp af tre led forme en spids. Jeg kunne ikke se på videoen, at han lægger dem, så foldene passer og så låser dem sammen i den spids. Måske kan det være en hjælp til dig, hvis du tør gå i gang. 

Når først de 30 led er foldet, så går det ret hurtigt med at se et resultat, så bare kast dig ud i det!


For et par dage siden viste jeg en anden modulær stjerne, som du kan læse om her.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...