mandag den 22. juli 2013

Projekt salgsklar lejlighed - indledning!

For tiden er der indtil flere boligprogrammer, der beskæftiger sig med at gøre boliger salgsklare. Nu er programmerne nok altid tilrettelagt således, at spændingen og sensationen maksimeres og dermed også oplevelsen hos seerne. Det er utroligt, hvad man kan nå på 3 dage!


Men ikke desto mindre er der gode råd at hente i programmerne. Det er absolut ikke raketvidenskab, men jeg et spørgsmål om at vise sine (her boligens) bedste sider frem. Råd fra Boligrivalerne (TV2), og Hjælp mit hus skal sælges (TV3):
  • ryd op
  • luft ud
  • gør boligen rent, så man føler sig inviteret til at tage skoene af
  • lyse farver på væggene
  • få møbler, så rummene virker luftige og indbydende
  • sammenhæng mellem rummene i materialer og farver
  • vis boligens potentiale, så det appellerer til køberens drømme
  • rolige flader 
Min første konklusion er, at vi har alt for mange ting i vores lejlighed. Vi bor 2 personer i en 2-værelses lejlighed og med mit kreagen kombineret med en kæreste med en samler gemt i maven, så har vi gennem de 5 år, vi har boet her, fået pakket reolerne tæt og sat kasser ovenpå reoler såvel som skabe. Og det skal der luges ud i.

Samtidig har jeg behov for at se lejligheden med friske øjne og se nye muligheder - det er i grunden sjovt, at jeg først gør det, nu hvor vi skal flytte. Men det er måske netop den brændende platform, jeg har manglet.

Projektet kommer til at køre i et par etaper, og jeg vil løbende vise lejlighedens rum frem og kommentere på mine overvejelser og valg for indretningen. Jeg håber, det kan inspirere andre. Der vil nok altid være blinde pletter, når man betragter sin egen bolig.

Nu får I som læsere på min blog lov at lege "de kritiske købere" i min egen lille version af "Hjælp mit hus skal sælges". Jeg håber, I vil lege med, og jeg er spændt på at høre jeres kommentarer. Der vil nok altid være blinde pletter, når man betragter sin egen bolig.

Jeg har inddelt boligen i zoner, som jeg vil komme rundt om i de næste uger.

  • Indgangsdør / opgang / entré
  • Stuen
  • Den store altan
  • Køkken
  • Bad
  • Soveværelse med lille altan
Vi havde besøg af en mægler i går, som jeg selvfølgelig viste rundt i lejligheden, så han kunne komme med et bud på en salgspris. Jeg har åbenbart talent for at sælge, for han syntes bestemt, at jeg fik fremhævet alle lejlighedens gode kvaliteter. Når jeg selv skal sige det, så er jeg god til at sælge, hvis jeg tror på produktet, og jeg kan komme med en vifte af argumenter, som jeg kan gentage i forskellige variationer. Jo mere information jo bedre...

Og vi er utrolig glade for at bo her, og kunne vi "bygge" et ekstra værelse på vores 2-værelses-lejlighed, så gjorde vi det. Men så er det trods alt nok lettere at finde en ny bolig.

2 kommentarer:

  1. Det lyder jeg mig til at høre mere omkring. Jeg er selv i gang med et projekt om at "declutter" ens liv fordi jeg også er en samler

    SvarSlet
  2. Hov, fandt lige ud af at jeg ikke havde tilmeldt mig som fast læser på din blog, selvom jeg jævnligt er inde og kigge. Tak for din kommentar på min blog.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...