torsdag den 10. oktober 2013

Opvarmning til jul

Lørdagens forsøg med origami førte til denne skønhed.

Den er foldet af 12 stykker papir 7,5 x 7,5 cm.


Mon ikke jeg skal have et par stykker på juletræet i år. Det er åbenbart ved at være tid til juleforberedelserne - jeg kan tydeligt se en stigning i antallet af visninger af mine flettede julestjerner. Jeg er ikke selv helt nået dertil, men med denne origamikugle er vist næsten ved at være der alligevel.

Den minder mig en smule om de flettede julestjerner - både den kompakte og den luftige.

Det officielle navn for kuglen på YouTube er "Spiky Cubotahedron" eller bare "Spike Ball". Du kan finde en video, der forklarer fremgangsmåden her.

4 kommentarer:

  1. Den ser ret vild ud Anne-Mette! Igen et imponerende stykke arbejde.

    SvarSlet
  2. Jamen den er slet ikke svær. Eller dvs. Det sværeste var at sætte det sidste led på.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...