mandag den 3. februar 2014

Inspiration til indpakning med fjer

Sidste uges gaveindpakning bar en fjer. Jeg er slet ikke færdig med fjer på gaver - mon ikke der kommer en enkelt eller to mere inden året (og ugens gaveinspiration-serien) er omme.

Pinterest er en uudtømmelig kilde til masser af skønne fjer. Her har jeg udvalgt nogle af de, der inspirerer mig til nye gaveindpakninger. Jeg har valgt at linke direkte til kilderne, for jeg synes nogle gange jeg kan komme frygteligt langt omkring, før jeg når i mål. Nogle af billederne rummer inspiration til flere forskellige gaver, når først elementerne pilles fra hinanden.

1. Smukke, hvide gaver med påklistret, papir af eget print. Fed måde at bruge masking tape på. Og fed afslutning med en fjer i lædersnøre.

Spændende gaveindpakning - måske trendy julegaver

2. Læg på lag fjer. Super cool effekt. Farveskalaen og den smalle guldsnøre spiller rigtig flot sammen.

feather gift wrap tag from down and out chic blog spot

3. Fin skabelon til print med masser af forskellige størrelser fjer - måske kan den bruges til at realisere ovenstående?! Jeg brugte en enkelt fjer i tomatrød herfra påugens gaveinspiration 4.
Printable feather design. Great to spice up gift wrap.

4. Julefjer med hilsner på. Cool til- og fra-mærke på en neutral gave.

Feather Gift Tags

5. Skønt håndtegnet til- og framærke i kombination med neongrøn og -pink.


6. Let DIY til klippede fjer. Det skal jeg bestemt prøve. Her er de fastgjort på gaven med masking tape - sikke en skøn detalje.

DIY Paper Feathers via http://snapcreativity.com #giftwrap #papercraft #feathers

7. Endnu er fin skabelon på fjer. Lia Griffith er kvinden bag, og hun har lavet dem i flere variationer - både i metalic farver med og uden glimmer på spidsen. På det næste billede har hun klippet dem i glade sommerfarver. Fælles for dem er, at hun klipper hak ind fra siderne, så fjeren bliver mere pjusket.

Jeg tror jeg skal øve mig på frihåndstegning med falsebenet for at få de fine, kurvede folder på fjeren...

Paper Feather Tree Ornaments

PaperFeathers6

8 Musikfjer med ståltråd limet mellem to lag papir. Ideen er skøn og kan varieres i en uendelighed.


4 kommentarer:

  1. Ej, hvor fint. Det ser jo godt ud. den ide er gemt.....dejligt med lidt ny gave-indpaknings-inspiration :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak, Laila.
      Vis endelig gaven frem, hvis du tryller med fjer. Det vil jeg da gerne se.

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...