lørdag den 22. februar 2014

Ugens gaveinspiration #8

Endnu en soft pink gave. Denne gang til min søsters fødselsdag.


Gaven er en kæmpe version af denne foldede æske, som jeg tidligere har vist en DIY til her på bloggen. Jeg har foldet den i almindeligt gavepapir, hvor jeg har forstærket underdelen med pap i alle sider og bunden. Topdelen har jeg bare sørget for at lime tilstrækkeligt godt sammen, så den ikke falder fra hinanden, når gaven bliver pakket op. På billedet nedenfor er det toppen, der er til højre - du kan se, at den er lidt større end den venstre og papiret ikke dækker bunden helt.

How to:
Klip to stykker gavepapir, så de begge er kvadratiske. Det ene ark skal være lidt større end det andet eller også skal du fix-faxe lidt med, hvordan du folder æsken, så bunden af æsken (der skal anvendes som top) er lidt større end bunden.
Klip et stykke pap i samme størrelse som bunden og fire på størrelse med hver af siderne. Fastgør med dobbeltklæbende tape og gør flapperne i bunden fast med dobbeltklæbende tape også. Jeg har afsluttet bunden med et lille rundt klistermærke.
På toppen af æsken har jeg klippet en blomst. Jeg har fundet vejledningen her - den er på engelsk, men meget let at følge. Papiret, jeg har anvendt er en af de små papirruller fra Søstrene Greene.



Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

4 kommentarer:

  1. Hvor ser det bare godt ud med den store blomst ovenpå!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, du nåede jo at se æsken mens den var undervejs :-)

      Slet
  2. Smukke gaver er altid skønt! Og flotte æsker er fantastiske til at skjule dejlige gaver :-)

    SvarSlet
  3. Lige præcis. Nogle gange kan det også bare være en fordel, at gaven er firkantet i forhold til at pakke den pænt ind. Jeg kan derfor godt finde på, at folde en æske af eksempelvis en gavepose fra magasin eller kraftig papirspose fra en forretning - bare for at pakke den ind bagefter.

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...