søndag den 27. april 2014

Kort til konfirmanden - kort og godt

Denne uge har været super travl på arbejdet, så jeg har været nødsaget til at uddelegere gaveindkøb til dagens store begivenhed - min lille (efterhånden høje) grandfætter. Det ligner mig ikke at forpasse chancen for et gaveindkøb, men til gengæld tog jeg mig tid til at lave et kort i løbet af påsken.

Det er jo altid godt at være lidt på forkant med tingene. Jeg kunne måske også godt have klaret gaveindkøbet, men puha - hvad er det lige en 14-årig dreng ønsker sig?

Her er kortet. Og det ligger på vores sprit-nye terrasse, som vi allerede har haft god glæde af. Jeg glæder mig allerede til sommer.


Grundkortet er rester fra gemmerne - et tiloversværende kort fra vores invitationer til den store fest i sommer. Cirklerne har jeg lavet i helt almindeligt kopi-papir med min mindste cirkelstanser. Og så har jeg haft gang i mine bogstavstempler fra Tiger. Resultatet ligner en mellemting mellem Scrapple-brikker og de små runde knapper fra banko.


Jeg fandt noget super cool papir fra MiniMega, som jeg har gemt til en særlig lejlighed - her kom den. Det dækker bunden af kortet. Kanten er lavet ved hjælp af en særlig slags klistermærke, som jeg faldt over på en scarpbooking/kortmager-stand på AOH messen. Det er første gang, jeg bruger dem og jeg er godt tilfreds.

Den lille tekst er skrevet med min "skønneste" skønskrift. Den sidste lille detaljer er stjernen, som jeg har stemplet på med min håndskårne stempel.

Jeg har skrevet vores lykønskninger direkte på kortet - man kan jo vælge at sætte et indstik i, men det virkede bare så formelt til min 14-årige grandfætter.


2 kommentarer:

  1. Super fin idé med cirklerne, den tror jeg lige at jeg nupper til konvolutten, når jeg skal til konfirmation her på søndag.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver så fint, Sine - og med det kort, du har kreeret, så er der ikke et øje tørt :-)

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...