søndag den 6. april 2014

Ugens gaveinspiration #14


Tillykke med fødselsdagen, skat! I dag er det min forlovedes fødselsdag, så selvfølgelig skal han også have en smukt indpakket gave. Indpakningen kaldes for en kimono-indpakning og er inspireret af klassisk, japansk beklædning, hvor man vikler omkring i sindrige systemer. Jeg har fulgt denne vejledning fra Youtube.

Jeg har givet gaven et personligt ved at stemple direkte på papiret "tillykke skat" med mit bogstav-sæt fra japanske Muji, der sammen med washi-tapen bringer lidt japanske materialer ind i billedet. Det er vel i grunden meget passende ;-)


Denne gave er mit første forsøg, og der er plads til forbedring - men pyt det er bare en undskyldning for at pakke endnu en gave ind. Den er super flot og elegant i sit udtryk. Og min kæreste var heldigvis begejstret. (og så skal man jo holde sin utilfredshed med de små detaljer for sig selv...) Men næste gang vil jeg:

  • se om jeg kan få folderne til at flugte bedre, så panelerne bliver lige brede. 
  • og så vil jeg ikke bruge stribet papir. Mønster er fint, men ikke et mønster, der har så tydelig retning.

How to:
Klip papiret, så det kan nå rundt om gaven både i længden og bredden. Pas på det ikke bliver for stort, for så ender du med enten at skulle klippe af undervejs eller med papir, der bumler indenunder.
Brug kun denne indpakning til æsker/bøger med lige kanter. Låget på min æske gik ud over bunden, og jeg tror det var medvirkende til, at resultatet endte lidt skævt.
Følg videoen.
Luk den øverste flap med et lille stykke tape og sæt washi-tapen henover og lav samlingen på bagsiden.
Stempel en lille hilsen i nederste højre hjørne.

Materialer
Gavepapir fra Tiger - lidt for stift til formålet. I videoen bruger hun papir, der er blødere - lidt mere stofagtigt.
Masking tape til mavebælte og sejlgarn.
Stemplet med grøn farve direkte på papiret.

Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

2 kommentarer:

  1. Der kan man bare se, jeg fulgte jo allerede med hos dig i forvejen;)

    Jeg er først for nylig vendt retur til Blogland, så har desværre misset de andre fine indpakninger.

    Tak for i går, det var hyggeligt at hilse på dig og alle de andre.

    SvarSlet
    Svar
    1. Fantastisk og tak i lige måde! Det var også skønt at hilse på dig og være ude blandt bloggere. Jeg kom hjem med en masse godt humør og lyst til at skrive en masse indlæg.

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...