tirsdag den 15. juli 2014

Bryllupsinvitation til et sensommerbryllup

Jeg har længe forsømt at fortælle om mine bryllupsforberedelser her på bloggen. Og det til trods for, at det er her mange af mine kreative udfoldelser er centreret omkring. Det er efterhånden længe siden, at invitationerne til vores bryllup blev sendt ud i verden.

De har været et stykke tid undervejs for jeg synes jo, at de skulle være ekstra fine. Og selvom jeg i processen fik skåret ned på en del detaljer, så er der stadig mange trin fra start til slut.


Kortet er skåret i hånden af hobbykarton fra Panduro. Af hvert ark kunne jeg skære 3 kort med lommer. Jeg ville meget gerne have haft karton fra Canson med den ruflede overflade, men jeg kunne desværre ikke finde en farve i Panduro, som talte til mig. Panduro har desværre skåret ned på antallet af farver i sortimentet til fordel for andre varegrupper. Øv for mig. Hobbykartonet var en lille smule tykkere, end jeg oprindeligt havde tiltænkt, så det var lidt sværere at lave flotte fold uden papirfibrene flossede. På plussiden - så kan invitationen stå selv nu!



Indmaden har jeg fået hjælp til. Kærestens onkel er grafiker og ville meget gerne bistå med det. Han har trykt på lækkert papir, skåret på professionel maskine, så de passer perfekt ned i lommerne. Det er snorlige og spiller bare. Der er ikke et øje tørt!

Som lukning af invitationen har jeg lavet et mavebælte af vellumpapir fra Stelling. Det er A4-ark, som jeg har skåret i strimler. Det passer nogenlunde i længden rundt om kortene, og samlingen har jeg lavet med mat Scotts tape. Det fungerede ret fint.


Båndet er fra Søstrene Greene, og den lille embelishment er lavet med min nye puncher, som jeg købte på AOH-messen og et lille hjerteklistermærke fra Søstrene Greene.


Kuverterne købte jeg også i Søstrene Greene, og de er dekoreret med skønne klistermærker fra samme sted.



Jeg tror farvetemaet er fastsat - lilla i forskellige nuancer med et drys af kobber. Jeg skal nok vise frem, hvad jeg har fundet på til oppyntning af festlokalet.

7 kommentarer:

  1. Wauw sikken et arbejde, de er super super flotte :)

    SvarSlet
  2. Hvor er det bare en flot og kreativ ide, hels sikker jeg kommer til at kikke forbi herinde mange gange ...

    SvarSlet
  3. Hvor er det bare gennemført.

    Mona

    SvarSlet
  4. Kære Anne-Mette!
    Jeg har tilgengæld længe forsømt at læse blogge, og det var derfor helt og aldeles gået min næse forbi at du skal giftes!!! KÆMPESTORT tillykke! :-) Og sikken nogle gennemførte og fantastiske invitationer! - Du er for vild!!
    Ha' en vidunderlig sommerdag!
    Kram fra Jane

    SvarSlet
  5. Hold nu fast et arbejde! Men hvor er det bare blevet super smukt og det hele værd!

    SvarSlet
  6. De er blevet så flotte Anne-Mette! Det er så lækkert når det hele bare går op!

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...