tirsdag den 2. december 2014

2. dec - Ugens gaveinspiration #49

I går fortalte jeg om vores tradition om en fælles juledekorationsdag, hvor jeg mødes med min mor og søster. Dagen er også centrum for udveksling af årets pakkekalendere mellem os. Nogle år er det adventsgaver - andre år er der lidt flere pakker i spil. I år har jeg fundet 8 gaver til min mor, så hun får en weekendkalender med en gave både til lørdag og en til søndag.

Beklager - den ene nåede at blive pakket op inden fotografen kom på spil.


De otte gaver er pakket ind under et fælles farvetema, som i virkeligheden ikke er super julet, men holdt i sarte farver og natur med enkelte pift af neon pink.

Du kan se og læse om detaljerne for hver af gaverne nedenfor...




Den første gave er pakket ind i silkepapir fra Søstrene Greene. De har i øjeblikket mange fede print - dette er marmor eller granit. På fronten har jeg bundet et sølv-vedhæng fra Inspiration, hvor jeg har pillet den oprindelige snor af og i stedet bundet en tynd neonpink nylonsnor i fire ender af vedhænget. Sløjfen har jeg sat på bagsiden for at give fronten en clean look. Fedt udtryk, som jeg helt sikkert vil bruge igen.



Pakke 2 er en pakket i sart rosa papir, som jeg vist har købt i Illum for år tilbage. Båndet er fra gemmerne. Det lille glas-brombær er fra Søstrene Greene.


Pakke 3 er pakket ind i tykt genbrugspapir med print af kogler og små hvide stjerner. Det er lækkert at arbejde med og købt i Panduro Hobby. Båndet er fra Rie Elise Larsen. Jeg har bukket papiret omkring, så et stykke af bagsiden uden print danner ramme for, hvor båndet skal ligge. Lukningen i enderne skal helst stå knivskarpe, når man har chancen med en solid kasse.



Pakke 4 er et rør. De kan være svære at pakke ind på en spændende måde. Her har jeg valgt gråt papir, hvor jeg har taget en rulle tape med "merry christmas"-print og rullet på gaven diagonalt rundt om røret, så det danner en spiral fra den ene ende til den anden. Dernæst har jeg bundet en tynd nylonsnor omkring. Den er sat fast med et lille stykke tape i begge ender, for ellers falder den hurtigt af.


Pakke 5 - den største i samlingen. Pakket ind i papir fra Inspiration, tror jeg. Jeg synes den mintgrønne farve passede skønt ind i sammenhængen. Det cremefarvede bånd er fra Hay, og jeg har ført en tynd kobberfarvet nylonsnor med rundt. Det giver lidt kontrast til gaven.



Pakke 6 er en kending fra tidligere på året - en æske formet som et lille hus. Huset er faktisk ganske stort, for det er nemlig foldet af en bane tapet. Tapetten er fra Ikeas PS-kollektion fra foråret. Jeg er ret vild med både farven og mønsteret. Jeg har fundet et stykke kobberfarvet bånd i gemmerne og suppleret med et lille guldfarvet vedhæng.


Pakke 7 er den sidste i rækken. Den er ligesom den første pakket i silkepapir fra Søstrene Grene. Denne gang har jeg blot bundet en murersnor omkring. Den er lidt kraftigere i udtrykket end den anden. Og sløjfen står lidt mere af sig selv.


Hvis du nåede hele vejen med til vejs ende, er jeg imponeret. Godt gået :-) Jeg håber, at du har fået lidt inspiration til gaveindpakningen....

3 kommentarer:

  1. Det der koglepapir............. jeg må i Panduro! :D Hvor er det skønt! :)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Helle - Jeg er også ret vild med koglepapiret - det er vist fra sidste år, så jeg håber du finder det alligevel. Ellers har jeg lige fået deres katalog, og der er andre skønne mønstre i år.

      Slet
  2. Det er i hvert fald _ikke_ på hjemmesiden, men hvem ved, om det kan findes andre steder? Ellers må jeg jo klare mig uden.. Eller købe det stempel, de har, og som minder om det.. (mener det var et stempel..) :D
    Men tak for info! :)

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...