søndag den 7. december 2014

7. dec - Flettet julestjerne af 6 stjerner [reprise]


En af julekassens særlige darlings er de flettede stjerne af seks sammenflettede stjerner. De lagde på en måde grundstenen til bloggen her, så den har en ganske særlig plads på juletræet. Indlæggene med vejledninger til at flette de to stjerner er nogle af de mest læste indlæg på bloggen gennem tiderne. Du kan finde vejledningen til den kompakte stjerne her og vejledningen til den luftige stjerne her.

Jeg fletter som regel altid af gavebånd, og det giver den fordel, at der ikke er så meget modstand, når strimlerne trækkes gennem samlingerne. Ulempen er, at der heller ikke er så meget hold i samlingerne. Derfor fletter jeg på den måde, som jeg beskriver i vejledningerne. Hvis du fletter af almindelige stjernestrimler, er der andre lettere måder at flette på - blandt andet herForleden faldt jeg over er en alternativ måde at samle seks halve stjerner.

3 kommentarer:

  1. De er bare så flotte! Jeg beundrer virkelig de flettede stjerner. Jeg er selv slet ikke så ferm eller mest af alt tålmodit til at flette dem, men synes bare, de er så flotte! Heldigvis har nogle flotte, som jeg pynter med, liggende. Dem har en kær veninde flettet for mig :-D

    SvarSlet
  2. Thanks for sharing this wonderful post with us. We just love how great these look and they are wonderful for all holiday parties. We hope you are having a fantastic start to your weekend.
    World of Animals

    SvarSlet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...