torsdag den 18. september 2014

Ugens gaveinspiration #38

Her kommer en ny variant af monstergaven, som jeg viste for to uger siden. Jeg er ikke helt færdig endnu med at lege.


Denne gang har monsteret tre øjne, og er i virkeligheden mere tro mod inspirationskilden fra Pinterest


Min gave er pakket ind i tyndt papir fra Ikea. Det er lidt til at rive af, og det ved jeg, at børn gør. Jeg har igen brugt gul og orange til at pynte gaven med. Små orange klistermærker fra Søstrene Grene og gult bånd om pakken. Jeg har givet monsteret hår i to farver - gult bånd klippet op i små strimler og orange gavebånd med krøller.

Mit monster havde brug for en stor paryk, fordi jeg havde svært ved at få øjnene til at sidde fast og balancere.

Øjnene er konstrueret ved at tage en orange papirense og en halv lyseblå. Den lyseblå er viklet omkring den orange midt på, så alle tre øjne er nogenlunde samme længde. Først forsøgte jeg mig med lim, men det holdt ikke øjnene fast på gaven. Min løsningen blev at den orange piperenser fast på et stykke pap. En clips på hver side af den lyseblå - så var det stabiliseret! Klip papstykket til, så det er så lille som muligt. Tape det fast på gaven og bind håret på, så det dækker.


Øjnene er store gule klistermærker der er sat på hvidt papir. De er sat på med maskingtape ligesom på den anden monstergave.


Munden er tegnet på hvidt papir og sat på med dobbeltklæbende tape.


Fødderne er klippet af en papbagside fra en blok. Den orange farve er masking tape, som jeg har klistret på i baner. De to trekanter er fraklip, som jeg har sat på med dobbeltklæbende tape. De er tapet på gaven med dobbeltklæbende tape og forstærket med ekstra (almindelig) tape i kanten.

Indlægget er en del af en ny serie på Femthe kaldet Ugens gaveinspiration, et ugentligt indlæg med inspiration til smukke at skabe gaver. 2014 bliver året for flotte gaver!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Jeg synes også den er blevet mindst lige så fræk som den første :-)

      Slet
  2. Hvor er den bare skøn Anne-Mette!

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak Sine. Nu må vi se, hvad næste uges gave byder på. Jeg tror det er en barselsgave - knap så skræmmende :-)

      Slet

Tak fordi du læser med. Jeg bliver så glad for en lille kommentar eller hilsen. Ordet er frit.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...